Noclegi na Zanzibarze- moje doświadczenia

by Paula
Villa Huruma nad basenem

Dzisiaj chciałabym napisać Wam, gdzie mieliśmy noclegi na Zanzibarze i jakie plaże zobaczyliśmy podczas pobytu. Na Zanzibarze spędziliśmy dwa cudowne tygodnie. Urlop od początku do końca zaplanowaliśmy na własną rękę. Ponieważ jechaliśmy na przełomie grudnia i stycznia, czyli w wysokim sezonie, noclegi rezerwowaliśmy z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Szukałam głównie na stronie Booking.com.

Długo zastanawialiśmy się w jakich miejscowościach chcemy spędzić czas. Wybór padł na Jambiani, ze względu na polecenia i cudowne zdjęcia na polskich i niemieckich blogach. Drugi tydzień plażowaliśmy w Paje. Chociaż obydwie miejscowości położone są blisko siebie, zarówno plaża, jak i atmosfera na nich, różniły się.

W poprzednim poście podzieliłam się z wami informacjami praktycznymi, dotyczącymi organizacji urlopu na Zanzibarze. Możecie zobaczyć go tutaj: Zanzibar- co warto wiedzieć przed wyjazdem?

Jeśli jesteście ciekawi gdzie smacznie zjeść, zapraszam Was do tego posta: Gdzie zjeść na Zanzibarze?

Co robić na Zanzibarze? Ciekawe miejsca, które warto zobaczyć.

Jambiani plaża
Plaża w Jambiani

Jambiani

To spokojna wioska położona w południowo-wschodniej części wyspy. Podczas odpływu lokalne kobiety zajmują się uprawą alg. Mężczyźni wczesnym porankiem wyruszają na połów ryb i owoców morza. Wieczorami na plaży można spotkać dzieci, grające w piłkę. Turyści, których tam spotykaliśmy to najczęściej rodziny i pary. Po zapadnięciu zmroku nastawała cisza. Idealne miejsce, żeby odpocząć i zrelaksować się.

Zanzibar Jambiani wioska
Lokalny sklep
Jambiani wioska
Jambiani

W wiosce znajduje się kilka małych sklepów, gdzie można kupić podstawowe produkty, jak woda, przekąski, kosmetyki, pocztówki, owoce czy warzywa.

Jambiani plaża odpływ
Plaża w Jambiani podczas odpływu
Zanzibar Jambiani odpływ plaża
Plaża w Jambiani
Jambiani plaża
Jambiani

Jeżeli zdecydujecie się na Jambiani, bez wątpienia polecam południową część wioski. Spacerując podczas odpływów można znaleźć dzikie łachy piachu i zrobić spektakularne zdjęcia. Wystarczy wybrać się na południe od Zanzistar Beach Bar, w kierunku Art Hotel Zanzibar. Bialutki piasek, krystalicznie szmaragdowa woda. Po prostu raj na ziemi. Chociaż odpływ był przez większą część dnia, nie przeszkadzało nam to. Szliśmy w głąb oceanu, siadaliśmy w gorącej wodzie i w promieniu kilku, a nawet kilkudziesięciu metrów, mieliśmy ocean tylko dla siebie. Istotną informacją jest, że podczas przypływu w wodzie pływa sporo alg. W Paje jest ich mniej.

Noclegi na Zanzibarze- gdzie warto się zatrzymać?

Ceny dotyczą okresu grudzień/ styczeń 2019/2020

Zanzistar beachbar
Widok z Zanzistar Beachbar

Zanzistar Lodge

Cena noclegu – 68 euro/1 noc/2 osoby

Co do tego miejsca mam mieszane uczucia. Plusem jest piękny ogród z małym basenem, smaczne jedzenie, przyjazna atmosfera i bar z leżakami i miejscami do siedzenia, który znajdował się na plaży. W nim spędzaliśmy większość dnia.

Minusem był nasz pokój, który na zdjęciach wydawał się większy i jaśniejszy. W rzeczywistości z dwoma plecakami w środku, ciężko było się poruszać. Od początku wiedzieliśmy, że nie ma tam klimatyzacji. Nie jestem jej fanem, dlatego sądziłam, że damy radę z wentylatorem. Jednak w nocy było bardzo duszno i ciężko było usnąć. Umywalka i prysznic znajdują się w pokoju. Toaleta ma zamykane drzwi. My bukowaliśmy pokój dwuosobowy z łóżkiem Queensize. Nie wiem natomiast jak wyglądają inne pokoje, być może są jaśniejsze. Ze względu na fakt, że praktycznie tylko spaliśmy w tym pokoju, było ok.

Zanzistar noclegi na Zanzibarze
Prywatna sesja w bananowym ogrodzie Zanzistar Lodge
Wejście do naszego pokoju w Zanzistar Lodge
Zanzistar śniadanie
Śniadanie Zanzistar Lodge

W cenie pokoju były wliczone śniadania, które były smaczne. Na stole codziennie pojawiały się świeże owoce, chleb, masło, marmolada własnej roboty, potrawy z jajek do wyboru, gofry, kawa lub herbata, soki i woda mineralna.

Blue Earth Beach Bungalows

Cena noclegu 79 euro/1 noc/ 2 domki dwuosobowe

Tutaj nocowali nasi znajomi i byli zadowoleni. Domki przy samej plaży, w różnych kategoriach cenowych. Na miejscu bar plażowy i restauracja. Bardzo miła i pomocna obsługa(szczególnie przy odzyskaniu bagażu, który nie przyleciał). Dobre drinki i smaczne jedzenie. Warto wiedzieć, że jeżeli akurat nie mają świeżej ryby, podają mrożoną. Dlatego najlepiej zamówić wcześniej, żeby kucharz mógł ją kupić i przyrządzić na świeżo.

Minus: moi znajomi na Zanzibarze wylądowali o 4 nad ranem. Specjalnie zapłacili za jedną noc wcześniej i pisali do hotelu, że będą chcieli zameldować się o 6 rano. Dostali odpowiedź, że nie ma problemu. Zarezerwowali dwa domki, a gdy pojawili się w hotelu, żaden nie był wolny. Po dwóch godzinach czekania w barze, zmęczeni, dostali w końcu jakiś pokój, gdzie mogli się przespać. Domki, które zamawiali były wolne dopiero po południu. Pieniędzy za straconą noc nie odzyskali.

Zanzibar plaża Paje
Plaża w Paje

Paje

W Paje spędziliśmy kolejny tydzień naszego urlopu. Z Jambiani to tylko kilka kilometrów, które pokonaliśmy taksówką. Koszt to 10 $, nie ważne czy jedziecie w dwie osoby, czy tak jak my w pięć z małym dzieckiem. Paje to niewątpliwie jeden z najbardziej znanych spotów do kitesurfingu. Idealnie nadaje się dla poczatkujących, ponieważ woda jest tam dość płytka i nie ma ostrej rafy koralowej. Na plaży znajduje się dużo szkółek, gdzie można wykupić kurs lub wypożyczyć sprzęt. Akurat w okresie, w którym my byliśmy, nie było wiatru, dlatego kitesurferzy spędzali czas w barach przy plaży.

Zanzibar plaża Paje
Paje zachód słońca na plaży
Wschód słońca w Paje- polecam
Paje plaża
Paje

Plaża w Paje jest szeroka, długa, z bialutkim piaskiem, licznymi restauracjami, barami i niesamowitym klimatem. Podczas odpływu trzeba dość daleko spacerować w głąb oceanu, żeby móc się wykąpać. Wieczorami w barach organizowane są imprezy.

Noclegi na Zanzibarze- Villa Huruma nad basenem
Villa Huruma- Basen idealny do robienia instafotek

Villa Huruma

Cena noclegu 72 euro/noc/ 2 osoby

To jedna z najlepszych lokalizacji w jakiej do tej pory nocowaliśmy. Polecam ją z całego serca. Hotel prowadzi młoda para Włochów z Florencji, z którymi do tej pory utrzymujemy kontakt. Zachwycił nas stylowy design willi, którą właściciele sami zaprojektowali. Zarówno pokoje, basen z leżakami i piękny ogród były bardzo zadbane i czyste. Villa Huruma położona jest około 3 minut od plaży. Do dyspozycji gości jest prywatny kawałek plaży, z leżakami i parasolkami. Zarówno właściciele, jak i obsługa byli bardzo przyjaźni i pomocni. My nocowaliśmy w pokoju z balkonem i widokiem na ocean. Był bardzo przestronny i wyposażony w klimatyzację. W cenie noclegu wliczone jest kontynentalne śniadanie, m.in. jajka, tosty, marmolada, świeże owoce, ciasto, napoje, jogurt, kawa, herbata.

Noclegi na Zanzibarze- Villa Huruma wnętrze
Villa Huruma
Noclegi na Zanzibarze- Villa Huruma basen
Villa Huruma- basen
Noclegi na Zanzibarze Villa Huruma prywatna plaża
Prywatna plaża Villa Huruma

Ananda Beach House

Cena noclegu 132 euro/noc/ 2 domki dwuosobowe

To ośrodek z domkami przy samej plaży, w którym nocowali nasi znajomi. Plusem było z pewnością położenie.  Wieczorami panowała tam imprezowa atmosfera, więc jak ktoś lubi powinien być zadowolony. Minusem było, że dostali jeden z domków inny, niż ten który zamawiali; przez pierwsze dni nie działała lodówka; na terenie ośrodka był pies, który podgryzał stopy. Na recepcji często nikogo nie było, co utrudniało kontakt z właścicielem. Leżaki były wiecznie zajęte, przez znajomych dziewczyn z recepcji. Podsumowując: stosunek jakości do ceny był nieadekwatny.